Креативность — дар или способность, которую можно развивать?

 

Ստեղծականություն. օժտվածություն, թե՞ ընդունկաություն, որ հնարավոր է զարգացնել

 

 

Креативность — дар или способность, которую можно развивать?

 

 

Много лет назад ученые обнаружили в Новой Гвинее племя, которое считало, что край света находится за ближайшей рекой. Спустя несколько месяцев один из ученых должен был пуститься в обратный путь, для чего ему надо было переправиться через реку. Успешно перебравшись на другой берег, он оглянулся и помахал рукой. Но туземцы не ответили на его прощальное приветствие, так как, по их словам, он исчез из их поля зрения. Глубоко укоренившееся представление о мире исказило их восприятие реальности.

 

Не так давно исполнительный директор одного крупного издательства выразил озабоченность отсутствием творческого подхода у сотрудников редакционного и маркетингового отделов. Он нанял группу высокооплачиваемых психологов с целью выяснить, чем отличается творческая личность от нетворческой.

После года кропотливого труда психологи обнаружили, что между двумя группами сотрудников существует одно-единственное различие: творческий человек уверен в том, что он — личность творческая, а нетворческий человек убежден, что творчество — это не для него. Подобно туземцам Новой Гвинеи, люди, уверенные в отсутствии у себя творческих способностей, воспринимают действительность искаженно.

 

В итоге психологи порекомендовали простую программу обучения, состоящую из двух частей и направленную на изменение самооценки тех сотрудников, которые не считали себя творческими личностями. Исполнительный директор дал согласие на финансирование программы, и через год «нетворческие» сотрудники стали предлагать такие ошеломляющие идеи, которые и не снились их коллегам, считавшимся дотоле «генераторами идей».

 

Изменив свое отношение к работе, люди, прошедшие обучение, стали обращать больше внимания на представляющиеся возможности, стали чаще напрягать свои «творческие мускулы». В последующие годы эта группа реализовала много новаторских проектов и выпустила целый ряд выдающихся изданий. Эти люди получили должную раскрутку и начали преобразовывать не только себя, но и окружающий мир.

 

 

 

Շատ տարիներ առաջ գիտնականները Նոր Գվինեայում հայտնաբերել են մի ցեղ, որը համարում էր, որ աշխարհի ծայրը գտնվում է մոտակա գետի մյուս ափին: Մի քանի ամիս անց գիտնականներից մեկը պետք է վերադարձի ճամփան բռներ, ինչի համար նա պիտի անցներ գետի մյուս կողմը: Հաջողությամբ հասնելով մյուս ափը՝ նա հետ նայեց ու ձեռքով արեց: Բայց բնիկները չարձագանքեցին նրան, քանի որ, նրանց ասելով, գիտնականն անհետացել էր իրենց տեսադաշտից: Աշխարհի մասին խորը արմատացած պատկերացումը աղավաղել էր նրանց՝ իրականության ընկալումը:

 

Ոչ շատ վաղուց, մի խոշոր հրատարակչության գործադիր տնօրենն իր մտահոգությունն է հայտնել խմբագրական և մարքեթինգային բաժինների աշխատակիցների ստեղծագործական մոտեցման բացակայության առիթով: Նա վարձել է մի խումբ որակյալ հոգեբանների՝ պարզելու համար, թե ինչով է տարբերվում ստեղծագործող անհատականությունը ոչ ստեղծագործողից:

 

 Մեկ տարվա քրտնաջան աշխատանքից հետո հոգեբանները պարզել են, որ աշխատակիցների երկու խմբերի միջև կա մեն-միակ տարբերություն. ստեղծագործ  մարդը վստահ է, որ ինքը ստեղծագործող անհատականություն է, իսկ ոչ ստեղծագործ մարդը համոզված է, որ ստեղծագործականությունն իր խելքի բանը չէ: Նոր Գվինեայի տեղացիների նման մարդիկ, որ համոզված են իրենց ստեղծականության  բացակայության մեջ, իրկանությունը աղավաղված են ընկալում։

 

Արդյունքում հոգեբանները առաջարկում են վերապատրաստման մի պարզ ծրագիր, որը բաղկացած է երկու մասից և ուղղված է փոխելու այն աշխատողների ինքնագնահատականը, ովքեր իրենց չեն համարում ստեղծագործական անհատականություններ: Գործադիր տնօրենը համաձայնեց ֆինանսավորել ծրագիրը, և մեկ տարի անց «ոչ ստեղծագործական» աշխատակիցներն սկսեցին առաջարկել այնպիսի ցնցող գաղափարներ, ինչպիսիք նրանց՝ մինչ այդ «գաղափարների գեներատոր» համարվող գործընկերները երազում էլ չեն տեսել։

 

Իրենց վերաբերմունքը աշխատանքի նկատմամբ փոխելով՝ վերապատրաստում անցած մարդիկ սկսեցին ավելի մեծ ուշադրություն դարձնել ընձեռվող հնարավորություններին, ավելի հաճախ լարել իրենց «ստեղծական մկանները»։ Հետագա տարիներին այդ խումբն իրականացրել է բազմաթիվ նորարարական ծրագրեր և թողարկել մի շարք նշանավոր հրապարակումներ: Այդ մարդիկ անհրաժեշտ աջակցություն ստացան և սկսեցին վերափոխել ոչ միայն իրենց, այլև շրջապատող աշխարհը:

  

 

 

Թարգմանությունը` Անուշիկ Նիկողոսյանի

Թարգմանության սկզբնաղբյուրը

 Լուսանկարը՝ https://www.abcfact.ru կայքից

 

Այս թարգմանությունը նաև տեղ է գտել «Թարգմանիր» պատանեկան կայքում: